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Schon um die Mitte des 19. Jahrhunderts verfügten die deutschen Bergleute mit den zahlreichen lokalen Knappschaftsvereinen über ein eigenes institutionalisiertes Sozialversicherungssystem mit einer langen, ins Mittelalter zurückreichenden Tradition. Ihren Mitgliedern boten die Knappschaftsvereine Versicherungsschutz gegen die wesentlichen Daseinsrisiken Krankheit, Invalidität, Tod des Ernährers der Familie und Langlebigkeit. Mit Blick auf die Periode zwischen Knappschaftsgesetz einerseits und Gründung der Reichsknappschaft andererseits (1854-1923) untersucht diese Arbeit ein versicherungsökonomisches Problem, über das bereits die zeitgenössischen Beobachter der Knappschaftsvereine intensiv diskutierten: Wie ist die optimale Größe eines Sozialversicherungsträgers zu bestimmen und zu implementieren? Gibt es überhaupt eine „optimale“ Größe? Oder gilt nicht vielmehr „je größer, desto besser“? Vor dem Hintergrund zweier ökonomischer Kategorien – versicherungstechnisches Risikos und Verwaltungseffizienz – werden diese Fragen am konkreten historischen Beispiel der preußischen Knappschaftsvereine untersucht. Obwohl die jüngere Historiographie die außerordentliche Bedeutung der Knappschaftsvereine des 19. Jahrhunderts als eines der ersten Sozialversicherungssysteme überhaupt herausgestellt hat, stellt deren Wirtschafts- bzw. Versicherungsgeschichte ein Forschungsdesiderat dar. Diese Arbeit füllt zu einem gewissen Grad diese Forschungslücke, indem sie auf ein historisches Phänomen fokussiert, dessen Analyse nicht ohne den direkten Bezug auf grundlegende ökonomische Zusammenhänge auskommt: der zu beobachtende Prozess interner und insbesondere externer Konzentration innerhalb der Knappschaftsvereine, der spätestens mit dem frühen 1870iger Jahren einsetzte und in der Gründung der Reichsknappschaft kulminierte.
A statistical profile of the United States banking industry.
Many Americans believe that people who lack health insurance somehow get the care they really need. Care Without Coverage examines the real consequences for adults who lack health insurance. The study presents findings in the areas of prevention and screening, cancer, chronic illness, hospital-based care, and general health status. The committee looked at the consequences of being uninsured for people suffering from cancer, diabetes, HIV infection and AIDS, heart and kidney disease, mental illness, traumatic injuries, and heart attacks. It focused on the roughly 30 million-one in seven-working-age Americans without health insurance. This group does not include the population over 65 that is covered by Medicare or the nearly 10 million children who are uninsured in this country. The main findings of the report are that working-age Americans without health insurance are more likely to receive too little medical care and receive it too late; be sicker and die sooner; and receive poorer care when they are in the hospital, even for acute situations like a motor vehicle crash.
How to prevent runs on open-end mutual funds? In recent years, markets have observed an innovation that changed the way open-end funds are priced. Alternative pricing rules (known as swing pricing) adjust funds’ net asset values to pass on funds’ trading costs to transacting shareholders. Using unique data on investor transactions in U.K. corporate bond funds, we show that swing pricing eliminates the first-mover advantage arising from the traditional pricing rule and significantly reduces redemptions during stress periods. The positive impact of alternative pricing rules on fund flows reverses in calm periods when costs associated with higher tracking error dominate the pricing effect.
Provides comprehensive industry data about FDIC-insured depository institutions, including information on the number of banks and branches as well as financial data on FDIC-insured commercial banks and savings institutions.
This paper explores insurance as a source of financial system vulnerability. It provides a brief overview of the insurance industry and reviews the risks it faces, as well as several recent failures of insurance companies that had systemic implications. Assimilation of banking-type activities by life insurers appears to be the key systemic vulnerability. Building on this experience and the experience gained under the FSAP, the paper proposes key indicators that should be compiled and used for surveillance of financial soundness of insurance companies and the insurance sector as a whole.